Apoteket har sjösatt en ny kampanj som via ett gäng kompetenta bloggare ska fixa fram en dialog med kunderna och deras önskemål om Apoteket. Något oklart hur det är tänkt att fungera och vad syftet är med kampanjen av det jag läser på Dagens Media. Det är inget lätt uppdrag Apoteket ger sig in på när marknadsföring, intern kommunikation, produktutveckling, PR, butik och kundtjänst ska samverka i kampanjen. Man får hoppas att alla värderar informationen som bloggarna kommer få fram lika högt som den som sjösatt kampanjen. Om Apoteket lyckas få ihop alla de delarna kommer det vara en intressant kampanj att följa!
Vad jag mest funderar över är varför man valt en så homogen skara bloggare? Var är pensionären, barnfamiljen, männen och alla kulturer? Något säger mig att alla grupperna tillsammans har massor viktig information till Apoteket för framtida utveckling av butik, sortiment, rådgivning etc. Det verkar trots allt inte vara en kampanj tänkt för unga kvinnor?