Läser söndagens Svenska Dagbladet där två annonser med samma budskap men ack så olika har hamnat sida vid sida. De verkar ha det roligt i Orsa, det händer mycket och kommunen är i full gång. Kanske man skulle åka dit någon gång? Var ligger Orsa egentligen? Finns det något trevlig hotell för en bullrig barnfamilj till höstlovet? Men Danderyd, huva vad trist och fullt av byråkrati, korrekt på något vis, där verkar det inte hända något roligt alls. Vilken tur att man inte bor där. Vi som tänkt åka till deras simhall, tror vi hoppar det besöket. Ungefär så går tankarna när jag ser annonserna.
”Kaka söker maka” och ”som man ropar får man svar” och allt det där. Men på något vis så har båda dessa annonser gett liv åt de orden. Det är synd att missa chansen till att göra ett bra första intryck om det så är i en ynka jobbannons som når runt 500 000 läsare. När det går slentrian i hur kommunikationsplattformen används eller kanske glömde Danderyd testa sitt manér i olika former och kanaler?
Orsa tog chansen att utmärka sig, de vågade vara personliga istället för att välja den byråkratiska looken. Eller för den delen hipster-stilen, alla kläder passar inte på alla helt enkelt.