Lauritz kör på hårt med en rad intressanta kampanjer, alla i hög kvalitet och alltid med ett budskap som man vill sprida vidare. Det är smalt, mot målgruppen och väldigt uppfinningsrikt tillsammans med olika samarbetspartner utan att tappa någons identitet. Det som imponerar mest är att det är så genuint bra varje gång.
Det blandas olika kanaler som Pop-up butik i Moodgallerian (som är väl värd ett besök) och deras blogg är bra investerad tid att läsa. För att nämna en kampanj var det i somras en auktion med graffiti som fick mycket uppmärksamhet i media och hos målgruppen.
Aktuellt just nu är en modevisning tillsammans med Weekday och Beckmans. Läs mer här
Lauritz är ett väldigt bra exempel på att äkthet, kvalitet och kunskap alltid lönar sig och är en förutsättning för att lyckas med virala aktiviteter. Och på något vis blir deras annars ganska tråkiga webbsida och logotyp bara en del av upplevelsen och äktheten. Det verkar finnas en stor kunskap om målgruppen och ett tänk kring vad mer än auktioner som vi kan tänkas gilla. Hatten av Lauritz!