Bilden kommer från http://www.techcrunch.com, klicka på bilden för att komma till artikeln.
Läser en undersökning av Google via http://www.techcrunch.com om brittiska medievanor. Det är inte alltid vi är så lika med engelsmännen, den svenska tillgången på wifi och mobilnät påverka våra digitala vanor starkt. Tablets har fortfarande en ganska liten del av ”skärmtittandet” i England. Men jag saknar uppgiften om hur många som är sålda för att kunna värdera uppgiften om hur vi använder dem. Icke för ty så är det en väldigt intressant undersökning att läsa!
- Mellan 45 – 60 % av vårt sökande, tv-tittande och shoppande börjar i mobilen för att sen gå över till en dator.
- 90 % av vår mediekonsumtion sker på en skärm.
- 45 % väljer att posta en länk till sig själva för att söka vidare på en annan enhet. 63 % söker igen istället.
- Google sammanfattar våra vanor: Datorer gör oss pålästa och produktiva, mobiler gör oss uppkopplade, tablets ger oss underhållning.
- 81 % använder mobilen när man tittar på TV. (Vilket alla som använder Twitter vet)
- 22 % av sökningarna på en mobiltelefon var föranledda av TV-tittande.
Klicka på bilden ovan så kommer du till Googles hela undersökning. Trevlig läsning!