Dagens Saxade – TV-tablån – död eller levande?

Jag tror att de flesta med barn och ungdomar hemma håller med Joakim Jardenberg, MIndparks VD i dagens Resumé. Det var länge sen jag såg en undersökning om våra tv-vanor / program och ålder jämfört med var vi tittar på TV. Magkänslan säger att stora TV-produktioner över helgen ses av äldre och när familjen är samlad på en tradtionell TV. Pluras kök ser vi på webb-tv som inte är så mycket hemma på lördagar.

  • 2012 är det 60 % av tv-tittarna som tittar på webb tv varje månad.
  • Tittandet på TV i mobilen växer kraftigt i hela Norden.
  • SVT:s program har ca 10 % av sin publik på webben enligt MMS
  • TV 4 har minst antal tittare på webben.
  • SBS och MTG har flera program med över 30 % av publiken via webb.
  • Börjar bli dags att ta med Aftonbladet TV i statistiken över tv-tittande?

Intressant utveckling att följa. Om några veckor lanserar HBO Nordic alla sina serier, gamla som nya, för 79 kr/månad. Det finns stora likheter med diskussionen i bokbranschen och TV. Vi fastnar i var vi ska läsa och titta när det enda vi konsumenter säger är ”vi gillar er men vill byta format, det passar inte i mitt liv med att gå till biblioteket och se på TV på fasta tider.”

För reklam-TV måste webb TV vara fantastiskt. Tänk att kunna sända samma program om och om igen och sälja samma reklamplats om och om igen?

TV:n är död. Länge leve TV:n.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

healthyfoodhappyfamily

Varför ska god mat vara tråkigt?

From 40 with love

livet kring 40 i ord och bilder. Familjen, företagandet, träningen, resorna, utekvällarna och hemmahänget. Lite inredning, lite shopping, några tankar och mycket kärlek.

And Out Came the Wolves

Mobile Foresight

And Out Came the Wolves

Juniper Research RSS

And Out Came the Wolves

Nikke Index

En kärleksförklaring till Internet sedan 1997 // Nikke Lindqvist

Zeldman on Web & Interaction Design

Web design news and insights since 1995

Tyck om IT

And Out Came the Wolves

Close to Market

And Out Came the Wolves

Rackarungar

And Out Came the Wolves

Lotta Agaton

And Out Came the Wolves

Spelbloggen

And Out Came the Wolves

And Out Came the Wolves

Please copy me

And Out Came the Wolves

And Out Came the Wolves

judithwolst.se

And Out Came the Wolves

Blog of Ronnestam

Leading Brands Into The Future of Communication

Pers Värld

Reklam Design Kommunikation

the foodie sthlm

And Out Came the Wolves

Peacock Feathers

And Out Came the Wolves

David Report

Trends in the intersection of design, culture and commercial life

Adverblog

And Out Came the Wolves

Edit

And Out Came the Wolves

And Out Came the Wolves

And Out Came the Wolves

Indievargen

And Out Came the Wolves

Fru Form

And Out Came the Wolves

Buzz Canuck

And Out Came the Wolves

trendwatching.com

And Out Came the Wolves

Ytligheter

And Out Came the Wolves

THE BRAND-MAN

And Out Came the Wolves

And Out Came the Wolves

industribolaget

And Out Came the Wolves

And Out Came the Wolves

itmamman.se

And Out Came the Wolves

io9

And Out Came the Wolves

%d bloggare gillar detta: