Roligt att någon ser möjligheterna med digitala former och inte fortsätter i samma gamla hjulspår. ”Vi har alltid och vi har aldrig – ett företags största hot mot att vara konkurrenskraftig?”
Här kan du läsa om Fredells arbete med att få bort pappersprodukter och starta upp digitala lösningar istället.
”– Det händer att företag måste dra tillbaka produkter och kampanjer och det är otroligt dyrt att dra tillbaka alla trycksaker och ersätta dem med nya, säger han. ”
”-Hur kunderna klickar är något vi också kan dra nytta av, säger Mikael Arvered.”
Sammanfattningsvis verkar Fredells ha kommit fram till beslutet för att det ger fördelar som: Billigare produktion, enklare och mer uppdaterat, du lär dig mer om kunden, kunden har större nytta av den digitala lösningen, mer möjligheter med en och samma mediekanal.
Det är verkligen inte raketforskning att utveckla affärer och göra kunderna nöjda, en bra magkänsla räcker långt. Hatten av för Fredells som driver hela projektet för branschen och alla aktörer, inte bara för sin egen skull. Föredömligt minst sagt.