Väntar och väntar, tre minuter blir två minuter som blir tre minuter och den riktiga tiden är snarare 10 minuter. Det ger mig en stund att detaljstudera reklamen som just nu sitter uppe.
IKEA:s reklam sen en tid tillbaka- hur bra är den egentligen? Tycker idén med att göra en kampanj om småbarnsfamiljers nattvandrande är ganska kul visserligen. Tror till och med att den skulle kunna sälja en och annan säng.
Men är inte rubriken lite mesig? Och jag får titta ganska länge innan jag ser den där andra personen som sover i badkaret och sängen.
Nja… jag saknar IKEA som tog ut svängarna och skapade rubriker med sin reklam. Lite drag helt enkelt. Vardagsrealismen är jag så nöjd med ändå och även om vi byter sängplatser friskt under natten så blir tanken på badkaret mest bara en övertydlig plattityd. En bild som någon gjort för att visa att de känner mig som kund fast som missar detaljerna helt. Reklammanér tror jag visst det brukar kallas.