Kan man få nyheterna som Spotify?

Jag skulle vilja ha en tjänst som fungerar som Spotify fast med nyheter. Jag vill kunna prenumerera på ämnen, göra listor, läsa andras och dela med mig av mina egna. Nyheter som inte tar hänsyn till format, mediehus eller geografi. Där blandas text, radio, krönikor, reportage, TV, vittnesberättelser, dokumentärer och andra nyheter från världens alla hörn.

Jag vill inte att det är gratis eller att ni skickar mig vidare till olika webbplatser. Jag vill bara ha bra nyheter på ett ställe. Om ni kan ersätta min morgontidning och lite olika e-prenumerationer så kan ni få någonstans mellan 350 – 500 kr/månad från mig som prenumerant. Ni får ha annonser och tipsa mig om andra nyheter hur mycket ni vill. Föreläsningar att logga in på som kostar pengar? Nyheterna i realtid kostar mer än nyheterna två timmar senare. Gärna! Det är inget ekonomiskt problem att pengar ska ge makt men rent ideologiskt är risken stor att jag kommer bli sur om pengarna får för mycket makt. Så var generös med nyheter för den som inte har möjligheter att köpa.

Och om jag läste en nyhet i den här tjänsten och det fanns en funktion som hette ”liknande journalister” så är risken stor att jag hade hittat många nya journalister. Och om det sen innebar att en del var taffligt översatt från franska till svenska så kan jag ha överseende med det.

Det är helt okej om det inte går att lyssna på nyheterna dag 1. Det kan få vänta några månader till. Men sen vill jag att alla nyheterna finns att lyssna på också. Som Umano.

Kan någon som är lite slängd i teknik fixa det? Jag är trött på att mina dagstidningar blir mindre och mindre av alla fantastiska journalister och redaktörer och mer och mer TT.

Kommentera

healthyfoodhappyfamily

Varför ska god mat vara tråkigt?

From 40 with love

livet kring 40 i ord och bilder. Familjen, företagandet, träningen, resorna, utekvällarna och hemmahänget. Lite inredning, lite shopping, några tankar och mycket kärlek.

And Out Came the Wolves

Mobile Foresight

And Out Came the Wolves

Juniper Research RSS

And Out Came the Wolves

Nikke Index

En kärleksförklaring till Internet sedan 1997 // Nikke Lindqvist

Zeldman on Web & Interaction Design

Web design news and insights since 1995

Tyck om IT

And Out Came the Wolves

Close to Market

And Out Came the Wolves

Rackarungar

And Out Came the Wolves

Lotta Agaton

And Out Came the Wolves

Spelbloggen

And Out Came the Wolves

And Out Came the Wolves

Please copy me

And Out Came the Wolves

And Out Came the Wolves

judithwolst.se

And Out Came the Wolves

Blog of Ronnestam

Leading Brands Into The Future of Communication

Pers Värld

Reklam Design Kommunikation

the foodie sthlm

And Out Came the Wolves

Peacock Feathers

And Out Came the Wolves

David Report

Trends in the intersection of design, culture and commercial life

Adverblog

And Out Came the Wolves

Edit

And Out Came the Wolves

And Out Came the Wolves

And Out Came the Wolves

Indievargen

And Out Came the Wolves

Fru Form

And Out Came the Wolves

Buzz Canuck

And Out Came the Wolves

trendwatching.com

And Out Came the Wolves

Ytligheter

And Out Came the Wolves

THE BRAND-MAN

And Out Came the Wolves

And Out Came the Wolves

industribolaget

And Out Came the Wolves

And Out Came the Wolves

itmamman.se

And Out Came the Wolves

io9

And Out Came the Wolves

