Resumé Byråvalsguiden

Jag har sen några månader tillbaka Resumé hem i brevlådan och konstaterar att helt plötsligt finns tiden att läsa även papperstidningen. Och jag gillar ofta innehållet mycket.

Bild

Byråvalsguiden 2013 följde med senaste numret och i brist på annan sysselsättning en kväll läste jag den noga. Det verkar som att en och samma insikt har landat hos alla inom kommunikation samtidigt. Vi vet inte detaljerna kring hur kommunikation kommer fungera om två, tre eller tio år. Vi vet inte vilket innehåll, vilka kanaler och organisationer som kommer finnas. Vi vet inte ens vilka målgrupper som kommer vara på tapeten. Nu ger vi oss istället hän i den här sköna perioden där behovet av emotionella budskap är stort och det rationella får stå tillbaka.

Men börjar inte den här diskussionen om marknadschefens vara eller inte vara bli lite ensidig? Byråvalsguiden har blandat upp med många byråer som går sin egen väg och bryter mönster. Varför skulle inte marknadsavdelningens (inklusive marknadschefens) arbetssätt ändras när hela landskapet runt omkring gör det? Lätta upp gränserna mellan avdelningar och den mytomspunna ledningsgruppen kanske inte kommer göra kommunikationen sämre? Bilden av att ett företag är lika med stora företag som är indelade i avdelningar med vattentäta skott mellan känns inte heller speciellt aktuell.

Annonsåret i siffror – väl värt att läsa en lördagkväll.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

healthyfoodhappyfamily

Varför ska god mat vara tråkigt?

From 40 with love

livet kring 40 i ord och bilder. Familjen, företagandet, träningen, resorna, utekvällarna och hemmahänget. Lite inredning, lite shopping, några tankar och mycket kärlek.

And Out Came the Wolves

Mobile Foresight

And Out Came the Wolves

Juniper Research RSS

And Out Came the Wolves

Nikke Index

En kärleksförklaring till Internet sedan 1997 // Nikke Lindqvist

Zeldman on Web & Interaction Design

Web design news and insights since 1995

Tyck om IT

And Out Came the Wolves

Close to Market

And Out Came the Wolves

Rackarungar

And Out Came the Wolves

Lotta Agaton

And Out Came the Wolves

Spelbloggen

And Out Came the Wolves

And Out Came the Wolves

Please copy me

And Out Came the Wolves

And Out Came the Wolves

judithwolst.se

And Out Came the Wolves

Blog of Ronnestam

Leading Brands Into The Future of Communication

Pers Värld

Reklam Design Kommunikation

the foodie sthlm

And Out Came the Wolves

Peacock Feathers

And Out Came the Wolves

David Report

Trends in the intersection of design, culture and commercial life

Adverblog

And Out Came the Wolves

Edit

And Out Came the Wolves

And Out Came the Wolves

And Out Came the Wolves

Indievargen

And Out Came the Wolves

Fru Form

And Out Came the Wolves

Buzz Canuck

And Out Came the Wolves

trendwatching.com

And Out Came the Wolves

Ytligheter

And Out Came the Wolves

THE BRAND-MAN

And Out Came the Wolves

And Out Came the Wolves

industribolaget

And Out Came the Wolves

And Out Came the Wolves

Christina Löfving

And Out Came the Wolves

io9

And Out Came the Wolves

%d bloggare gillar detta: